Gadżety reklamowe – daj się zauważyć i poznać z lepszej strony!

Gadżety reklamowe – daj się zauważyć i poznać z lepszej strony!

Gadżety reklamowe to przedmioty, które pozwalają wpłynąć na decyzję zakupową konsumenta. Stosowane w celach promocyjnych, reklamowych i rozpowszechniających zyskują coraz większą popularność wśród dużych i małych firm, organizacji czy instytucji. Niewielki rozmiar oraz praktyczność to cechy wyróżniające, które sprawiają, że gadżety reklamowe są tak chętnie używane.

Jakie cechy powinien spełniać idealny gadżet reklamowy Twojej firmy?

Gadżety reklamowe to obecnie jeden z najskuteczniejszych nośników reklamy, który jednocześnie promuje i rozpowszechnia stosującą je firmę lub markę. Potencjał na pozór zwykłych rzeczy kryje się w ich praktyczności oraz wyjątkowym wyglądzie.

Wręczony gadżet nie powinien być przypadkowy – im bardziej tematycznie zostanie powiązany z działalnością firmy, tym lepiej. Warto zatem nie stawiać wyłącznie na klasyczne gadżety takie jak np. długopisy, smycze do kluczy, czy notesy, ale nieco bardziej wyszukane przedmioty. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą elektroniki, to najlepszym gadżetem reklamowym będą rzeczy elektroniczne – np. słuchawki, pendrive, ładowarki, lampki, latarki. Najlepiej sprawdzą się oczywiście gadżety do telefonów – obecnie każdy ma smartfona zawsze przy sobie.

Oprócz tematycznego powiązania z branżą i praktycznością idealny gadżet powinien również wyróżniać się dobrą jakością i ładnym wyglądem.

Dlaczego gadżety reklamowe są skuteczne w promocji i reklamie firmy?

Promocyjna i reklamowa skuteczność gadżetów reklamowych wynika nie tylko z ich użyteczności, ale także spełniania przez nie podstawowych zasad wywierania wpływu społecznego. Owa teoria została szczegółowo zbadana i opracowana przez amerykańskiego profesora psychologii Roberta Cialdiniego.

Tak zwana teoria wzajemności, czyli „coś za coś” głosi, że wręczając niewielki przedmiot potencjalnemu klientowi lub partnerowi biznesowemu, zdobywamy jego sympatię. Pozytywne emocje związane z hojnością tworzą pozytywny obraz, a więc i wizerunek firmy lub marki. Dobro, które uczyniłeś wobec obdarowanego, przyniesie w przyszłości korzyści, które z kolei przełożą się na zysk. Obdarowany na długo zapamięta dobry gest (o którym dodatkowo przypominać będzie gadżet), w efekcie będzie odczuwał potrzebę odwdzięczenia się. Nie kupi Ci jednak prezentu, a z pewnością do Ciebie wróci, być może stanie się stałym klientem, będzie polecał Twoje usługi lub produkty wśród znajomych, a przy tym wystawi Ci pozytywną opinię w sieci.

Jeśli wręczony gadżet będzie przy tym spełniał funkcję praktyczną, to obdarowany będzie zabierał go ze sobą na miasto, czy do pracy. A zauważony przez otoczenie przedmiot z logo Twojej firmy to jeden z najskuteczniejszych nośników reklamy. I właśnie dlatego Twój gadżet powinien być użyteczny, estetyczny i wyróżniać się wysoką jakością. Cechy te będą utożsamiane z Twoją firmą.

Dodaj komentarz